Feline Panleukopenia (Kedi Gençlik Hastalığı)

Feline Panleukopenia viral bir etken olan parvovirus’un neden olduğu bir enfeksiyondur. Kedi gençlik hastalığı olarak da bilinmektedir. Hastalık kediden kediye bulaşabildiği gibi; enfekte olan ortamlardan da bulaşabilmektedir.

Feline Panleukopenia özellikle 2 ila 6 aylık arasında olan kedilerde görülmektedir. Etken sindirim sistemini (mide ve barsaklar) etkiler ve sindirim sisteminde ciddi iltihaplanmaya yol açar. Gebe olan kedilerde düşük ve ölü doğum görülebilir. Enfeksiyon; özelliklede doğum öncesi ve sonrasında şekillenen enfeksiyon; merkezi sinir sistemi ve gözü etkileyebilmektedir.

Feline Panleukopenia’nin Klinik Belirtileri

Kilo kaybı ve depresyon görülür.
Kedinin ateşi genellikle 40-41 C’dir.
Safralı kusma görülebilir.
Hastalığın ileri aşamalarında ishal görülebilir.
Abdominal ağrı şekillenir.
Gebe kedilerde yavru atma ve ölü doğum görülebilir.
Özellikle küçük kedilerde oluşan beyincik lezyonları nedeniyle; ataksi semptomları görülebilir.
Ciddi enfeksiyonlarda ve sekonder enfeksiyon şekillenen durumlarda ölüm şekillenebilir.

Korunma

Hastalığın korunmasında aşılama çok önemlidir. Kedilerin aşılamaları düzenli olarak yapılmalıdır. Riskli veya hastalıklı olan kediler normal kedilerden farklı bir yerde tutulmalıdır.

Feline Panleukopenia özellikle yavru kedilerde ölümcül sonuçlar doğurabilen bir hastalıktır. Daha büyük kedilerde öldürücü etkisi daha azdır. Hastalığı atlatan kediler 1 ay kadar etkeni yayabilmektedir. Bu nedenle dikkat edilmelidir.

Linkback: http://www.gencveteriner.com/feline-panleukopenia-kedi-genclik-hastaligi-t4671.0.html