Kedilerde İdrar Kesesi Taşları

Kedilerde İdrar Kesesi Taşları

İdrar Kesesi Taşları: Bu taşların yapısı genellikle strüvit taşı dediğimiz magnezyum amonyum fosfattan oluşur. Bunun dışında kalsiyum oxalat, amonyum ürate taşlarıda idrar kesesinde bulunabilir. Ancak en çok görülen taşlar strüvit taşlarıdır. Bu hastalık kedilerde,özellikle İran kedilerinde sıklıkla görülen bir durumdur. Bu taşların oluşmasındaki sebeb idrar ph'sının değişkenliğidir. Örneğin idrarın alkali oluşu strüvit taşlarının oluşumuna, asidik oluşu ise kalsiyum oxalat taşlarına sebeb olmaktadır. En belirgin bulgu idrar yapma sırasındaki zorluktur. Hasta idrarını tutuk tutuk yapar ve uzun bir süre idrar yapma pozisyonunda kalır. İdrarda kan görülebilir. Taş ve kumların idrar yollarını tıkaması, yoğun sancı yapar ve 1-2 gün sürebilecek idrar yapamama nedeniyle hasta, şoka girebilir. Bu gibi durumlara varmadan önce acil sondalama gerekir. Profesyonel Mama tabir ettiğimiz mamaların kullanımı bu rahatsızlığın oluşumunu önleyecek oranda etkilidir. İlerlemiş durumlarda uzun süreli Prescription mamaların kullanımı tavsiye edilecektir.
Linkback: http://www.gencveteriner.com/index.php?PHPSESSID=1586f783fb2458d6cf515f2e1cdd0ee4&topic=2954.0