Kedi Lösemisi

Lösemi sadece insanlarda değil kedilerde de ne yazık ki ortaya çıkabilen bir rahatsızlık.

Lösemi, bir zamanlar öldürücü bir kanser türü olsa da bugün hem insanlarda hem de kedilerde tedaviye belli bir oranda yanıt verebiliyor. Kedi Lösemisi'ne (Feline Leukemia, FeLV) kedilere özgü bir virüs sebep oluyor. Kedilerde en sık rastlanan tehlikelerden biridir.

• Eğer lösemili kediniz bir sebeple operasyon geçirecekse anestezi konusunda çok hassas olmalısınız. Çünkü anestezi, lösemili kediler açısından normalden daha fazla risk taşımaktadır.

• Eğer evde lösemili kediniz dışında da kedileriniz varsa ve hastalığa yakalanmamışlarsa, sağlıklı olan kedilerinizle lösemili kedilerinizi ne yazık ki ayrı ortamlarda tutmalısınız. Yani yemek kabı, tuvaleti, oyuncakları, yatağı ayrı olmalıdır. Arzu edilmeyen bir izolasyon olsa da bu sağlıklı kedileriniz için gereklidir. Ayrıca, lösemili kedinizle ya da eşyalarıyla uğraştıktan sonra ellerinizi diğer sağlıklı kedilere virüs taşımamak için sabunla iyice yıkamalısınız.

• Lösemili kedinizin yaşadığı ortamın temizliği oldukça önemlidir. Temiz ve rahat bir ortamda yaşamalıdır.

• Beslenme açısından veteriner hekiminizin tavsiyesini dikkate almalısınız ve kedinizi düzenli olarak veteriner hekim kontrolüne götürmelisiniz.

• Ama her şeyden önemlisi lösemili kedinize gerçekten zaman ayırmalı vâ zorunlu izolasyonun onda stres yaratmaması için yakından ilgilenmelisiniz.

Alıntıdır.
Linkback: http://www.gencveteriner.com/index.php?PHPSESSID=22da6c19238f8e7843ff9c27a205432a&topic=2955.0