Kedilerde kuyruk yagi hastaligi

Kedilerde, kuyruğun dorsal (üst) yüzünde suprakaudal organ olarak bilinen bir seri bezler vardır. Özellikle uzun tüylü kedilerde bu bezlerin hiperfonksiyonu (çok çalışması) sonucu tüylerin yapışmasına yol açan yağlı kabuklar oluşur.
Nedeni kesin olarak bilinmiyor, ancak hastalık kastre edilmeyen (kısırlaştırılmayan) erkek kedilerde daha sık görülüyor. Evde beslenen kedilerde sokaktakilere nazaran daha sık görülüyor.
Tedavisi tam olarak bilinmemekle birlikte, kısırlaştırmadan sonra kendiliğinden ortadan kalktığı durumlar olmuştur. Bu durumu kontrol altına almak için veteriner hekiminizin belirleyeceği antiseptik ve yağlanma giderici ilaçlar kullanmak gerekir. Bunlar alkollü solüsyonlar, selenyum, kükürt veya katranlı şampuanlar ile hayvanı düzenli olarak yıkamaktır. Benzol pereksit içeren şampuanlarla haftada 2-3 kez yıkamak aynı şekilde bu problemin kontrol altına alınmasını hızlandıracaktır. Yine kedinizin o bölgelerindeki tüylerin kısaltılması ve diyetin düzenlenmesi tedaviye yardımcı olacaktır...
Linkback: http://www.gencveteriner.com/index.php?PHPSESSID=56ed930de9ccafc6a6ade71a62baf1d7&topic=2947.0