Olgunlaşan yani bir yaşın üzerinde olan kedilerde bakım ve beslenmede dikkat edilmesi gereken çok önemli noktalar vardır. Çünkü kedinizin beslenme şekli ve mıktarı kedinizin huyu hareketliliği sağlıklı olup olmadığı gibi pek çok kriterle alakalıdır. Öncelikle kedinizi beslerken kedinizin fizyolojik olarak neye ihtiyaç duyduğunu bilmelisiniz .Ülkemizde kedilerimiz ev yemekleriyle gelişigüzel beslendiklereinden genellikle pek çok hastalığa yakalanma risklerini artmakta hatta geri dönüşümü oldukça zor hastalıklara neden olmaktadır. o yüzden kedinizi beslerken lütfen bazı kriterlere uyun

Öncelikle kedinizin kilosono kontrol edin. Kediniz şayet biraz obez se yani şişmansa ozaman gıdasındaki yağ mıktarını dengeli bir şekilde azaltacak yöntemler denemelisiniz. yine fazla hareketli olan bir kedidede gıdadaki enerji mıktarı yüksek besinler vermelisiniz .Şunuda hemen söylemek gerekirse kediler besinlerinin çoğu hayvansal kökenki almak zorundadırlar ve gıdalarındaki protein oranı köpeklere oranla daha yüksek olmak zorundadır . Evde hazırlayabileceğiniz bir menü

PİŞİRİLMESİ :Pirinç, tuz ve kemik unu içinde 24  Çorba Kaşığı kaynar su bulunankaba konur ağızı kabatılıp 10 dakika hafif ateşte pişirilir.içine yağ ,tuz, et ve karaciğer ilave edilip 10 dakika daha hafif ateşte pişirilir ve soğutmaya bırakılır bu menü 3,8 Kg lık bir kedi için 3 günlük yemek ihtiyacını karşılar ve içinde %31 protein, %41 Yağ ve %28 Me bulunur.

Kuşkusuz bu menüye duruma göre vitamin ve mineral madde katmak kedinin şişman yada zayıf oluşuna göre değerlerde azaltma yada artış sağlamak gerekir. Bütün bunlarsa oldukça zor. Günümüzde kedi besleme şekli oldukça profösyonel bir şekil almış artık hazır mamalar vitrinlerde kedinizi bekler olmuştur. Vterinerinizin sizlere önereceği profosyönel mamalarla kedinizi sağlıklı ve dengelibir şekilde beslemeniz hem maliyet açısından hemde zaman açısından tasarruf yapmanızı sağlayacaktır.

Yukardaki menu Prof.Dr.Ahmet ergünün köpek ve kedi besleme adlı kitabından alınmıştır.
Linkback: http://www.gencveteriner.com/index.php?PHPSESSID=60e4ecbc5f69b0073e422bc5b0047b9c&topic=1663.0