Tavuk Salamına Dikkat! İçinde Domuz Eti Olabilir

Tavuk Salamına Dikkat! İçinde Domuz Eti Olabilir

DRESDEN (CİHAN)- Alman Tarım Ekonomisi Birliği (DLG) tavuk ürünlerinde daha belirgin bir etiketlendirme yapılmasını istedi.

DLG'den yapılan açıklamada üzerinde kanatlı hayvanlardan üretildiği belirtilen beyaz et ve salam ürünlerinin çoğunda domuz eti bulunduğu belirtildi. Beyaz et ürünlerine domuz etinin yanı sıra dana eti de karıştırıldığını belirten uzmanlar tüketicilerin yanıltıldığı uyarısında bulundu. DLG uzmanlarının 140 tavuk ve hindi salamı üzerinde yaptığı incelemelerde, salamların sadece yüzde 28'inin “gerçekten” kümes hayvanlarından elde edilen etlerle üretildiği tespit edildi.

Tüketicilerin tavuk ve hindi salamlarının üzerinde yer alan “kanatlı hayvan etinden üretilmiştir” yazısına aldanmaması gerektiğini belirten uzmanlar, bu salamlarda domuz eti olduğunu ancak etiketin içindekiler kısmına detaylı şekilde bakıldığında anlaşılabildiğini belirtti. CİHAN
Linkback: http://www.gencveteriner.com/index.php?PHPSESSID=7e74a9844a4c884e2114dcd06e58f4a5&topic=3752.msg6900