Köpek Isırmasına Karşı Neler Yapılamlı?

Arkadaşlar Evimizde Beslediğimiz yada sokakta yaşayan kedilerin ısırıklarına karşı neler yapabiliriz ??

1. Isırılan yeri bol sabunlu suyla iyice yıkayın. Bu basit uygulamanın basit yüzeysel yaralara kuduz bulaşma riskini yüzde 90 orarıında azalttığı belirlenmiştir.

2. Kuduz virüsü kedi köpek gibi hayvanların önce sinir sistemlerine sonra tükürük bezlerine yerleşir. İnsana geçiş salyadaki virüsler yoluyla olur. Köpek kuduz ise, salyasında virüs görülmesinden en geç 7-10 gün sonra hastalıktan ölür. Bu yüzden sizi ısıran köpeği en az 10 gün boyunca gözlemleyecek şekilde önlem alın, yani hayvanın kaçmasına veya kaybolmasına engel olun. Baş ve boyuna yakın daha önemli yaralanmalarda mutlaka bir doktorun fikrini alın.

3. Takibe aldığınız hayvanın bu süre içinde hastalık belirtileri göstermesi veya ölmesi halinde hemen immünglobulin ve aşı uygulamasına başlamak gerekir.

Hastalık belirtilerinden kastedilen: Hayvanın iştahı azalır buna karşın su içme isteğinde belirgin bir artış görülür. Sık sık idrar yapar, yara yerini kaşır. Gözlerde irileşme ve kızarıklık olur, loş yerlere saklanmayı sever. Kediler dolap ve kanepe altlarına saklanır. Bilinç giderek kaybolur ve hırçınlaşır. Bu belirtilerin görülmesi halinde İl Sağlık Müdürlüğü ne haber vermek ve hasta hayvanın veteriner kontrolüne alınmasını sağlamak gerekir.

4. Eğer ısıran hayvan sahipsizse, yakalama ve gözlem altında tutma imkanınız yoksa kuduz aşısı için doktora müracaat etmeyi ihmal etmeyin.

5. Doktorunuz kuduz serumu uygulamasından sonra aşılama programını başlatacaktır. Kuduz aşısı 0., 3., 7., 14., ve 28 ünlerde 5 doz olmak üzere kas içine yapılır. Aşılama şemasına uygun olarak yapılan aşılama ile % 100 oranında başarı sağlanmaktadır.

Linkback: http://www.gencveteriner.com/index.php?PHPSESSID=ba2e5483a0a7bc4fa66be9652ec8286e&topic=4608.0