BORDETELLA BRONCHISEPTICA AŞISI
(Köpeklerin KENNEL COUGH hastalığına karşı aşı)

Bordetella bronchiseptica’dan extre edilmiş antijenik materyalden hazırlanmıştır.

ÖZELLİKLER
Saflaştırılmış, extre edilmiş antijen aşısıdır. Güvenilir bir aşıdır, yan etkisi yoktur. Etkilidir. Adjuvant katılmamıştır, sulandırma gerekmez. ABD Tarım Bakanlığının sterilize, saflık, potens ve yararlılık testlerini geçmiştir.

UYGULAMA / DOZAJ
Aseptik koşullarda ml. deri altında enjekte edilir. 6-8 haftalıkken ilk aşılama yapılır 2-4 hafta sonra rapel yapılır. Her yıl tekrarlanır.

HASTALIK HAKKINDA ÖZET BİLGİ
Canine İnfeksiyoz Tracheobronchitis (CITB, Canine Cough, Kennel Cough) yüksek derecede bulaşıcı solunum yolu hastalığı olup birkaç günden birkaç haftaya kadar sürebilir. Genellikle her yaştaki köpekte görülebilir. Hafif, sert, kuru, kesik bir öksürük ile karakterizedir.
Öksürük nöbetler halinde gelebilir. Öğürme ve kusma şekillenir.
Genelliikle hastalık daha ciddi bir tablo göstererek Bronkopnoumoniye yol açabilir. Kennel Cough bakteriyel, viral ve mikopazmal ajanlar içeren bir hastalık kompleksi olarak değerlendirilir. Bu etkenler ya tek başına ya da birbirini destekleyici şekilde bulunurlar. Buna rağmen çalışmalar göstermiştir ki Bordetella bronchiseptica Kennel Cough sendromunun başlıca etiyolojik etkenidir. Hastalık deneysel olarak Bordetella bronchisepticanın eprüve edilmesi ile oluşturulabilir. Köpeklerin bir arada tutulması, çiftleştirme,pansiyonlarda birarada barındırılması ve köpek showları hastalığın yayılmasında etkendir. Geleneksel antibiyotik sağıtımı köpeklerdeki Bordetella bronchiseptica enfeksiyonlarını elimine etmekte başarılı olmaz.

AMBALAJ
Tek dozluk 25’lik kutular halinde bulunur.

Linkback: http://www.gencveteriner.com/index.php?PHPSESSID=e32e9902a4729eabe65fda13a2c26198&topic=49.0