Çevrimiçi eXcaLibuN

Köpekler İçin Deniz ve Yüzme

Yüzmek sizin için olduğu kadar köpeğiniz içinde iyi bir spordur, kaslarınızı çalıştırır, kalp ve solunum sistemini güçlendirir. Ancak her köpeğin yüzmekten hoşlandığı ya da yüzmesi gerektiği gibi bir fikre kapılmayın.

Retriever gibi kimi ırk köpekler iyi yüzücülerdir. Ancak köpeğiniz yüzmekten korkuyor ya da sevmiyor da olabilir, onu yüzmek için zorlamayın. Birkaç noktaya dikkat ederseniz köpeğinizle deniz keyfinizi tam anlamıyla yaşayabilirsiniz.

Öncelikle köpeğinizin yüzüp yüzemeyeceğini veterinerinize danışın. Bir sağlık sorunu nedeniyle yüzmesinde sakınca olabilir.

Nelere dikkat edilmeli?

Deniz suyu köpeğinizin derisi ve midesi için zararlıdır. Fazla deniz suyu yutması onu kusturur, hasta eder. Deniz suyu yutmamasına dikkat edin. Önlem olarak yanınızda bol miktarda içme suyu bulundurun.

Tüylerin ıslak kalması, tuzlu deniz suyunun deride tahrişe neden olması gibi nedenlerden egzama oluşabilir. Bu nedenle uzun kulaklı bir köpekse kulaklarının altı ve pati aralarını unutmadan denizden çıkınca onu içme suyu ile iyice yıkayın. Islak kalmaması içinde iyice kurulayın. Güneşte hemen kuruyor zaten diyorsanız ona da aman dikkat. Özellikle tüm köpeklerde tüysüz olan burunları ile kısa kürklü köpekleri güneş yanığından korumanız lazım. Onları uzun süre güneşte tutmayın, gölgede dinlendirin.

Onu kesinlikle yalnız bırakmayın denizde ve sahilde olduğu sürece gözünüz hep üzerinde olsun. Yüzmek çok yorucu bir aktivitedir. Uzun süre denizde kalmasına izin vermeyin. Bu yorucu aktivite onu acıktıracağından yıkama ve kurulamadan sonra hafif bir öğün ile besleyin.

Denizdeki ve sahildeki yabancı cisimlere dikkat edin. Sadece tatil bölgelerinde değil şehir yaşamında da köpeğiniz denize giriyorsa kırık şişe camları gibi yabancı cisimler köpeğinize zarar verebilir. Bölgenin temizliğinden emin değilseniz köpeğinizi denize sokmayın. Yanınızda daima bir ilk yardım çantası bulundurun. Sahildeki yabancı cisimler dışında denizin içindeki deniz varlıklarına da dikkat edin. Deniz anaları vs gibi... Bu deniz varlıkları sizin için olduğu gibi köpeğiniz içinde zararlıdır.

Denize giren köpeklerin dışkıları yumuşak olabilir ya da ishal olabilirler. Sıvı takviyesi toparlanmasına yardımcı olur.

Irkların kulak yapıları farkldır. Her köpekte görülen bir problem değildir ama kulağa kaçan deniz suyu kulak ağrısına ya da iltihabına neden olabilir. Kulaklarını vazelinli pamukla tıkayabilirsiniz. Ancak köpeğiniz bundan hoşlanmayabilir. Köpeğinizin olası bir kulak problemi hali hazırda varsa denize sokmayın.

Tasmanın altı daha zor kuruduğundan deri rahatsızlıklarına sebebiyet vermemek için boynunda tasma ile denize sokmayın. Ayrıca tasma boynundan rahatça çıkıp kaybolabilir ve yüzerken tasma köpeğinizi rahatsız edebilir.

Değerli oyuncakları ile denize girmesine izin vermeyin oyuncağını deniz hediye edebilir. Kimi köpekler yüzmenin yanı sıra iyi birer dalgıçtırlar. Deniz dibinden siz hediyeler getirebilirler.

Yani iyi bir deniz keyfi için yanınıza bol içme suyu, bol havlu, ilk yardım çantası alıyorsunuz. Denizden çıkınca duru su ile iyi durulayıp, sonra iyi kurulayıp gölgede dinlendiriyorsunuz.
Linkback: http://www.gencveteriner.com/kopekler-icin-deniz-ve-yuzme-t3470.0.html