Veterinarium => Aşılar => İlaçlar ve Aşılar => Kedi-Köpek Aşıları => Konuyu başlatan: babakartal9951 - 04 Nisan 2010, 00:01:02

Başlık: KÖPEK AŞI TAKVİMİ
Gönderen: babakartal9951 - 04 Nisan 2010, 00:01:02
Köpek Aşı Takvimi
Özellikle ilk defa hayvan besleyeceklerin aklına en çok takılan sorular aşılarla ilgilidir. Fiyatları, ne zaman yapılmaları gerektiği, içerikleri her zaman merak edilir ve çoğunlukla bilinmez. Yavru kedi veya köpeğin sağlıklı olabilmesi için en az 45 gün annelerinden süt emmeleri gerekmektedir, yani aşılanma genellikle yavru eve alındıktan sonra sahibin gözetiminizde başlar. Ev hayvanlarının aynı insanlarda olduğu gibi yavruyken bünyeleri çok hassastır. Aşılar sağlıklı hayvanlara uygulanmalıdır, paraziti olan ya da parazit tedavisi yapılmamış hayvanlara asla aşı uygulanmamalıdır. Aşılanan hayvanlar aşı öncesi ve sonrası 2 gün boyunca yıkanmamalılardır.Yavrular aşıları bitene kadar asla evden dışarı çıkmamalıdır. Aşı takvimi veterinere göre değişebilir ama örnek olarak fiyat ve sıra bazında şöyle gitmelidir.
Köpeklerde Aşılama
Yaş   Aşı   Ücret
6 hafta   Parazit tedavisi   Her 10 kilo için 5-10 ytl arası
7 hafta   Corona Aşısı   15-25 ytl arası
8 hafta   Karma Aşı I (DHPPI+L)   20-35 ytl arası
9 hafta   Bronchine Aşısı   20-35 ytl arası
11 hafta   Corona Aşısı   15-25 ytl arası
12 hafta   Karma Aşı II   20-35 ytl arası
13 hafta   Kuduz Aşısı   15-35 ytl arası
14 hafta   Bronchine Aşısı II   20-35 ytl arası
15 hafta   Lyme Aşısı   40-60 ytl arası
16 hafta   Karma Aşı III*   20-35 ytl arası
17 hafta   Lyme Aşısı II   40-60 ytl arası
1 yaş   Karma Aşı
Kuduz Aşısı   35-70 ytl arası
her 2/3 ayda bir   İç ve Dış parazit Tedavisi   Her 10 kilo için 5-10 ytl arası
*Karma aşısının üçüncü tekrarı çoğu zaman yapılmasa da özellikle hassas safkan ırklarda uygulanır.
Köpek Aşıları
Karma Aşı (DHPPI+L)
Karma aşı DP, DHPPI, DHPPI+L ve CPV/CV gibi değişik formlardadır. Aşılardaki harfler koruduğu hastalıkları anlatır. Yavru aşılandıktan sonra her sene tekrarının yapılması gerekmektedir.

Karma Aşı nelere karşı korur?
Gençlik Hastalığı (Distemper)
Solunum sistemine, sindirim sistemine ve sinir sistemine saldıran bulaşıcı bir viral hastalıktır. Kuduz hariç köpeklerde görülen viral hastalıklarda en yüksek ölüm oranına sahip olandır. Hastalık genellikle 3-6 ay arası daha yoğun olmak üzeri 3-12 ay arası köpeklerde görülür. Halsizlik ve ve yüksek ateş ile başlar. Kuluçka süresi 7-14 gün arasıdır. Genç köpeklerde görülme olasılığı yüksek olsa da aşılanmamış her yaşta köpekde görülebilir.
Köpek Karaciğer Hastalığı (Enfeksiyöz Canine Hepatitis)
En başta karaciğer olmak üzere sindirim sistemi, solunum sistemi ve sinir sistemini etkileyen bu hastalık. Köpek Adenovirusu tip-1 tarafından oluşturulur. Ateş, kanama ve pıhtılaşma bozuklukları ile kendini gösterir. Bulaşıcı ve ölümcül viral bir hastalıktır.
Leptospirosiz
Bu hastalık hızlı bir şekilde gelişebildiği gibi kronik olarak da seyredebilir. Bakteriyerl bir hastalıktır. Kanlı ishal, sarılık ve böbrek bozukluğu oluşturur. Bulaşıcıdır, erken tehşis ve tedavi çok önemlidir aksi halde ölümcüldür.
Kanlı İshal Hastalığı (Parvoviral Enteritis)
Hızlı gelişir. Kendini halsizlik, kusma, ishal ve dışkıda kan görülmesiyle belli eder. Ani ölümlere neden olur. Yavru köpeklerde kalp yetmezliğine gençlerde ise kanamalı mide ve bağırsak rahatsızlıklarına neden olur.
Parainfluenza
Köpeklerin toplu bulunduğu ortamlarda sıkla görülen ve çıkan üst solunum yolu enfeksiyonuna neden olan bir hastalıktır. Kuru ve inatçı bir öksürük ile kendini belli eder.
Bronchine aşısı neye karşı korur?
Köpek Boğmacası (Kennel Cough)
Aşı köpek boğmacası (Kennel Cough) hastalığına karşı yapılır. Bakteriyel, bulaşıcı bir hastalıktır. Her yaştaki köpekde görülebilir, üst solunum yolu enfeksiyonuna neden olur. Bu hastalığa yakalanan köpekde kronik öksürük görülür. Yavru köpeklerde ölümcül olabilir. Yaşlı köpeklerde ise kronik bronşit olarak çıkar ortaya. Köpeklerin toplu olduğu yerlerde hızla yayıldığı gözlemlenmiştir. Yavru aşılandıktan sonra her sene tekrarı yapılması gerekmektedir.
Corona Aşısı (Coronaviral Enteritis)
Corona aşısı neye karşı korur?
Hastalık kendini halsizlik, iştahsızlık, kanlı ishal, kusma ve depresyonla (beyinde bozukluklar oluşturarak) gösterir. Kanlı ishal hastalığına çok benzer. Köpeğin parvo virüsüne direncini düşürür, bulaşıcıdır.

Kuduz Aşısı
Kuduz aşısı neye karşı korur?
Kuduz (zoonoz)
Kuduz hızlı gelişen, bilinç kaybı, salya akıntısı, yutkuma güçlüğü ve çeşitli felçlerle kendini gösteren bir hastalıktır. Ölümle sonuçlanan viral bir hastalıktır. Merkezi sinir sistemine saldırır. İnsan dahil tüm sıcakkanlı hayvanlarda görülebilir. Hastalık sağlıklı bir hayvanın hasta bir hayvan tarafından ısırılmasıyla ve salyasında bulunan kuduz virüsünü açık yaraya geçirmesiyle ortaya çıkar. Virüs salyaya zaman zaman geldiği için ısırılan her hayvan kudurmaz. Kuduzun tedavisi yoktur ve aşılama tek koruyucu önlemdir. Yavru köpeklerde 3 aylık olmadan önce uygulanmamalı ve her sene tekrarı yapılmalıdır.
Lyme Aşısı
Lyme aşısı neye karşı korur?
Lyme (zoonoz)
Borrelia burgdorferi isimli bakteriden oluşur. Lyme hastalığı zoonoz bir hastalıktır yani insanlara da bulaşabilir. Lxodes cinsi kenler aracılığıyla yayılır. Hasta kenelerin köpeği ve insanı ısırmasıyla bulaşır. Direkt olarak hayvandan hayvana geçiş olmaz.
Başlık: Ynt: KÖPEK AŞI TAKVİMİ
Gönderen: ulus01 - 25 Nisan 2010, 13:18:07
çok sağolun ya bayağı yararlı bilgi.... paylaşımınız için saygılar.