Gentamis

BİLEŞİMİ:
1 ml’de 100 mg Gentamisin baza eşdeğer 120,5 mg Gentamisin sülfat içerir.

KULLANIM YERLERİ / ENDİKASYONLARI:
Sığır, at, koyun, köpek ve kedilerde gentamisine duyarlı bakterilerin oluşturduğu solunum, sindirim, ürogenital sistem enfeksiyonları ile diğer yumuşak doku enfeksiyonlarının tedavisinde kullanılır.

KULLANIM ŞEKLİ VE DOZU:
Veteriner Hekim tarafından başka şekilde tavsiye edilmediği takdirde;
Kas içi, deri altı veya damar içi yolla uygulanır.

Farmakolojik doz:
Sığır, at, koyun, köpek ve kedilerde 4 mg/kg CA/gün

Pratik doz
4 ml GENTAMİS 10/100 kg CA /gün hesabıyla uygulanır.
Tedaviye ilk gün dozu ikiye bölerek daha sonra günde bir defa olmak üzere 2-3 gün boyunca devam edilir. Kesinlikle doz aşımı yapılmamalı, özellikle zayıf ve küçük cüsseli hayvanlarda doz ayarlamasında dikkatli olunmalıdır.

GIDALARDA İLAÇ KALINTILARI HAKKINDA UYARILAR:
İlaç Kalıntı Arınma Süresi (i.k.a.s.): Tedavi süresince ve son ilaç uygulanmasından sonra eti için yetiştirilen sığırlar 80 gün geçmeden kesime gönderilmemelidir. Tedavi süresince ve son ilaç uygulamasından sonra 2 gün (4 sağım) boyunca elde edilen inek sütü tüketime sunulmamalıdır.

KONTRENDİKASYONLAR:
Aminoglikozidlere duyarları olduğu bilinen hayvanlarda, özellikle böbrek ve/veya karaciğer yetmezliği, denge ve işitme organları ile ilgili hastalığı olan hayvanlarda kullanılmamalıdır.
Gebelikte Kullanım: Gebelikte fötal ototoksisiteye yol açabileceğinden kullanılmamalıdır.

İLAÇ ETKİLEŞİMLERİ:
Aminoglikozidler yan etkileri nedeniyle diğer aminoglikozidlerle, nörotoksik, nefrotoksik, ototoksik tedavilerle eş zamanlı uygulanmamalıdır. Yine böbreklere zararlı etkileri olan tetrasiklinler, sulfonamidler gibi ilaçlar ile nöromüsküler blokaj yapıcı diğer ilaçlarla, anesteziklere ve nonsteroidal antienflamatuvarlarla birlikte kullanılmamalıdır. Demir preperadatları furosemid, amfotersin B, polimiksin B, vankomisin, sefalotrin ile birlikte kullanılmaları durumunda böbrek ve iç kulak üzerindeki toksik etki artar. Gentamisin. ampisilin sodyum, furosemid. sefalotin sodyum, heparin sodyum, sefapirin sodyum ile geçimsizdir.

AMBALAJ ŞEKLİ: Karton kutu içinde 20, 50, 100, 250 ve 500 ml’lik renkli cam şişelerde satışa sunulmuştur.

RAF ÖMRÜ: 24 ay.
Linkback: http://www.gencveteriner.com/index.php?PHPSESSID=5e9bdba608a31f1c762c8bc7813a7986&topic=5724.0